zaterdag 11 april 2015

Film recensie | The Fault in Our Stars

Film recensie | The Fault in Our Stars


Regie: Josh Boone
Cast: Shailene Woodley,
Ansel Elgort, Laura Dern,
Samm Trammel, Lotte Verbeek
Speelduur: 2 uur en 23 minuten.
Jaar: 2014

“Hazel is een 16 jarig meisje met een ernstige vorm van kanker. Nadat haar moeder had besloten dat Hazel naar een praatgroep moest met andere kinderen die lijden aan kanker, ontmoet ze Augustus Waters. Hun vriendschap loopt uit tot iets geweldigs, en worden hopeloos verliefd op elkaar.”

Nadat ik het boek had gelezen was ik gelijk helemaal gek van het verhaal. Het was natuurlijk een verschrikkelijk, zielig en bijna achterbaks einde en ik zal John Green nooit vergeven, maar ik hou van het boek.
Toen ik hoorde dat de voorpremière van The Fault In Our Stars vlakbij was, besloot ik samen met mijn vriendin (www.bookboquets.nl) naar de film te gaan. Ik heb enorm van de film genoten en het heeft zeker een plaatsje verdient in mijn persoonlijke top van films!

Als je de film of het boek nog niet gelezen hebt dan is het aan te raden de volgende alinea niet te lezen.
Hazel is 13 jaar toen ze te horen kreeg dat ze leed aan een ernstige vorm van kanker. De dokters gaven haar niet meer als een paar maanden, maar tot de verbazing van velen overleefde ze het tot haar 16e, wanneer ze Augustus Waters ontmoet. 
Augustus is 18 jaar en heeft zijn been moeten amputeren om van zijn kanker af te komen. Hij is al 14 kankervrij, en alles gaat goed. Augustus is niet bang om toe te geven dat hij verlieft is op Hazel en Hazel is hierom enorm gevleid.
Hazel’s favoriete boek is The Imperial Affliction van Peter van Houten, en wil hem dolgraag ontmoeten. Het boek eindigt in het midden van een zin, en Hazel wil al een hele tijd weten wat er nou gebeurt na het boek. Samen met Augustus – die zijn wens aan Hazel weggeeft – gaan ze naar Amsterdam en ontmoeten Peter van Houten, die zich helaas heel kinderachtig gedraagt. Maar toch was voor Hazel de trip geweldig.
Als ze thuis komen krijgt Hazel minder goed nieuws, en om hierachter te komen raad ik je echt aan om de film te kijken,  het boek te lezen, of allebei!

Ik heb enorm genoten van de film, en iedereen was aan het snotteren. (Ikzelf ook, ik schaam me er niet voor om dat toe te geven.) Het was geweldig gemaakt en de details van het boek waren nog in de film te herkennen.

Deze film is een enorme aanrader voor iedereen, boek gelezen of niet. Je zult er enorm van genieten, en misschien zelfs wel een traantje wegpinken. Ik ben een fan, en nadat jullie het hebben beleeft weet ik zeker dat jullie ook een fan zullen zijn!


(5/5 Sterren)



★★★★★

Geen opmerkingen:

Een reactie posten