zaterdag 11 april 2015

10 boeken voor op vakantie


Over een paar weken is het alweer zo ver, de grote vakantie! Tijd dus om je boekenlijst samen te stellen. 

Ik heb besloten om je daar maar mee te helpen. In de afgelopen tijd heb ik 10 boeken bij elkaar gezocht, die je absoluut zou moeten lezen op vakantie, voor de ultieme vakantie sfeer, met een beetje spanning. De boeken zijn bij elkaar gezocht door een YA lover.



#10: Karin Slaughter - Triptiek

Een goede Slaughter is uit geen enkele lijst de denken. Persoonlijk vind ik juist dit boek erg leuk, want er zit precies de goeie verhouding aan spanning in. Het houd je geboeid tot het eind.


#9: Stephanie Meyer - The Host

Dit is een leuk boek voor mensen die van een beetje Science Fiction houden, met toch het sprankje spanning. Een alternatief universum van aarde, geschreven door Stephanie Meyer, de auteur van Twilight.


#8: Helen Fielding - De al te grote Fantasie van Olivia Joules

Niet een heel bekend boek, en niet echt een boek uit mijn genre. (Persoonlijk ben ik meer van het YA) Het is een ontzettend leuk boek met goede humor, en een goede verhaallijn die makkelijk te volgen is. Niet te ingewikkeld voor een rustige vakantie!


#7: Kerstin Gier - Robijnrood

Niet echt een boek voor mensen die echt van de snoeiharde literatuur houden. Dit is echt een leuk boek die niets met de werkelijkheid te maken heeft, en is een echte YA.


#6: Ruth Newman - Schaduwkant

Weer een minder bekend boek, maar ontzettend goed geschreven. Een spannende thriller die je wel uit moet lezen!


#5: J.R.R Tolkien - The Hobbit

Na de films zijn de boeken enorm populair geworden, en kan niet uitblijven op deze lijst. Een leuk boek met genoeg magie en spanning.


#4: Ransom Riggs - De bijzondere kinderen van Madame Peregrine

Één van mijn favoriete series. Ik kon hem niet uit de lijst laten, ook al weet ik dat het niet echt een doorgaans boek is. Dit is echte YA, en ik kan er niets aan doen dat ik hem jullie van harte aan raad.


#3: Graeme Simsion - Het Rosie Effect

Een nieuwe binnenkomer in 2015, en een enorme hit. Deze aangrijpende roman durfde zelfs ik te lezen. Het deed me een beetje denken aan de boeken van John green, dus mensen die van zijn boeken houden zouden deze ook moeten lezen.


#2: Markus Zusak - De Boekendief

Op mijn blog aangevinkt als het beste boek van 2015, en dat is het naar mijn mening ook. De verhaallijn is super, de karakters zijn geweldig uitgedacht, en alles klopt. Waarom geen nummer 1? Omdat het misschien toch net iets te pittig is voor een rustige vakantie. Maar toch een boek wat geen lezer mag missen.


#1: John Green - Looking for Alaska

Johm Green staat bekend om zijn aangrijpende en mooie boeken. Looking for Alaska is daar ook één van. Een geweldig boek en ik moest er zelfs even een traantje bij weg pinken. John Green fans hebben het zonder twijfel al gelezen. Nu de rest nog.

Dat was het alweer! Hopelijk klopt de top 10 een beetje, en heb je zelf nog suggesties, hoor ik het graag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten