maandag 13 april 2015

Boek recensie | City of Bones

Boek Recensie | City of Bones

,,De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?"

Clary is 15 jaar wanneer haar moeder ontvoerd word. Maar in plaats van naar de politie gaan, besluit Clary zelf op zoek te gaan. De politie zou haar immers niet geloven, omdat ze ervan overtuigd is dat ze dingen zag die niet kunnen.
Tijdens haar zoektocht raakt ze gewond, en word op een wel heel onorthodoxe manier gered door de knappe en sarcastische Jace. Hij brengt haar naar een veilige plek, met meerdere Shadowhunters, die het absoluut niet eens zijn met het idee om een meisje naar hun plek te brengen. Het is namelijk zo dat mensen absoluut niet mogen weten van het bestaan van Shadowhunters, op uitzonderingen na. Clary besluit er het beste van te maken, en probeert de Shadowhunters over te halen om haar te helpen met de zoektocht naar haar moeder. Maar niet alles loopt zoals gepland, en er komen liefdes, vriendschappen en plotselinge vampierratten (echt waar). Het lukt Clary haar moeder te vinden, maar haar avontuur is nog lang niet voorbij.

Toen ik dit boek zag liggen was ik al verkocht. Een spannend verhaal over monsters, dat is nou echt wat ik zoek. Na eenmaal de achterkant gelezen te hebben was ik om. Ik zette mijn leeslijst stop, en begon in dit boek. Wat een goede en iets minder goede beslissing was. Ik heb de tijd van mijn leven gehad met deze boeken, maar heb mijn leeslijst niet kunnen afmaken. Oeps...

Ik had het er al over met mijn vorige recensie over The Bane Chronicles. Deze serie, The Mortal Instruments, moeten jullie lezen. Het bestaat uit zes boeken, en nog een paar sub-series, en het is geweldig. Het is echt een ontzettende aanrader. Alles is geweldig geschreven, en de boeken hebben een super verhaallijn die elkaar op en top opvolgen.

Ik zal in mijn volgende recensie nog wat vertellen over de andere serie van Clare, The Infernal Devices. Ben je dan nog niet overgehaald, dan weet ik het niet meer.

City of Bones
Cassandra Clare