zaterdag 11 april 2015

Boek recensie | De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine

Boek recensie | De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine


,,Een mysterieus eiland. Een verlaten weeshuis. Een vreemde verzameling bizarre foto's. Als kind had Jacob een speciale band met zijn grootvader, die hem bizarre verhalen vertelde over zijn jeugd en die een collectie vreemde foto's van bijzondere kinderen bezat. Na het tragische verlies van zijn grootvader reist de zestienjarige Jacob naar een afgelegen eiland in Wales, waar hij de ruïnes ontdekt van een verlaten tehuis voor kinderen. Wanneer Jacob de verlaten kamers van het tehuis verkent, blijkt dat de kinderen van het tehuis meer dan alleen bijzonder waren. Misschien waren ze wel gevaarlijk. Misschien was er een goede reden om hen geïsoleerd op het eiland te laten wonen. En misschien zijn ze nog steeds in leven..."

Vanaf het moment dat ik wist dat dit boek uit kwam wist ik dat ik het moest kopen, en ik heb hier absoluut geen spijt van gehad. Ik heb het boek in een halve dag uitgelezen (ja echt, een halve dag), en het behoort ondertussen tot mijn favoriete boeken.

Jacob heeft een enorm goeie band met zijn opa. Hij vertelde Jacob altijd geweldige verhalen over een eiland, met Bijzondere Kinderen. Een meisje, wat vuur kan maken uit haar blote handen. Een jongen, die onzichtbaar is, of een meisje, wat zo licht is, dat ze een touw om haar middel moet knopen om niet weg te zweven. Maar dan gebeurt er iets. 
Jacob is 16 jaar wanneer hij zijn opa verliest. Hij had een enorm goeie band met zijn opa, en het is een echte schok als hij getuige is van zijn opa's moord. Althans, hij denkt dat het een moord is. Alles duid op zelfmoord, maar Jacob weet wat hij zag. 
Hij besluit het eiland op te zoeken, om te kijken of hij wat restanten van zijn opa's verleden kan vinden, om het hele trauma af te sluiten, en om het allemaal achter zich te laten.

Maar wat hij op het eiland vind, is niet bepaald wat hij verwacht. Hij vind zijn opa's verleden, maar op een andere manier dan wat je je kan voorstellen.

Ja, echt waar, het hele boek is zo spannend. Je blijft erin lezen, en je hebt er gewoon spijt van als het uit is. Ik heb ontzettend uitgekeken naar deel twee, en nu nog naar deel 3. Het is echt een aanrader voor iedereen. 

Het boek is zo ontzettend goed geschreven, de karakters zijn zo ontzettend uitgebreid beschreven. De verhaallijn is perfect, en alles klopt precies in het verhaal. 

Ik ben er zo ontzettend enthousiast over, ik moest dit met jullie delen. Dit boek krijgt van mij 5 sterren.


De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine
Ransom Riggs
Serie: De Bijzondere Kinderen van Madame Peregrine
336 Pagina's 
Uitgeverij: Clavis



Geen opmerkingen:

Een reactie posten