zaterdag 11 april 2015

Boek Recensie | Julie Kagawa

Boek recensie | Onsterfelijk


“De zeventienjarige Allie moet zien te overleven in een verwoeste wereld waarin vampiers de macht hebben. Nadat een van haar voedselstrooptochen haar bijna fataal is geworden, laat meestervampier Kanin haar kiezen: sterven of een vampier worden. Ze kiest voor het laatste,en dat brengt weer heel andere problemen met zich mee. Wat het betekend om een vampier te zijn, merkt ze pas echt als ze verliefd wordt op de dappere, loyale – en zeer menselijke – Zeke. Wat zal er gebeuren als hij erachter komt wat ze werkelijk is?”

Het boek is geschreven vanuit het perspectief van Allie. Allie is een zeventien jarig meisje en is niet ingeschreven in haar stad. De stad word geleid door vampiers, en als je niet ingeschreven staat hoef je geen bloed te geven. Maar als je niet ingeschreven staat krijg je ook geen eten. Samen met haar groep vrienden – die ook niet ingeschreven staan – moet Allie eens in de zoveel tijd op een tocht op zoek naar voedsel. Dit moet buiten de muren van de stad. Maar de muren staan er niet zonder reden, er lopen namelijk allemaal doorgedraaide vampiers – Rabdo’s – buiten de muren. Nadat Allie tijdens een voedseltocht gewond was geraakt door Rabdo’s word ze gevonden door de meestervamper Kanin. Hij geeft haar een keuze: of je leeft en je word het figuur dat je haat met heel je hart, of je sterft. En Allie wil leven. Als vampier komt ze erachter dat er enorm veel problemen aan vast zitten. Ze leert leven als een vampier, maar word verliefd op Zeke, een mens. Samen met hem en zijn groep reizen ze snacht’s door het land, op zoek naar de vampiervrije zone. Maar uiteindelijk komen Zeke en zijn groep erachter wat Allie is. Hoe zal dit aflopen?

Toen ik dit boek in de boekenwinkel zag liggen viel het meteen op. Het kleurige uiterlijk maakte gelijk indruk. Het is natuurlijk wel echt een meisjesboek.

Nadat ik het boek gekocht had heb ik het gelijk gelezen. Hier heb ik echt geen spijt van. Ik ben zelf een enorme fan van Young Adult Fantasy en dit boek paste precies in de eisen van mijn favoriete boeken.  Vampiers, drama, liefde en gevaar, het kwam er allemaal in voor.

Voor sommige mensen zal dit boek wat extreem zijn, omdat veel mensen niet echt van boeken met mythische wezens houden. Maar zelfs zij zouden dit boek leuk vinden, omdat het enorm leuk en levendig geschreven is. Julie Kagawa is een enorm goede schrijfster en ze heeft me volledig omgekocht met dit boek alleen. Ik had het boek ook in een paar dagen uit.
Ik ben heel benieuwt naar het tweede boek!

Dit boek is echt een aanrader voor mensen die van Young Adult Fantasy houden, en zelfs nog voor mensen die gewoon op zoek zijn naar een leuk boek om de tijd mee te doden. Je raakt namelijk niet verveeld met dit boek.


Onsterfelijk
Julie Kagawa
Serie: Blood of Eden (Deel 1)
447 Bladzijdes
Uitegeverij: Harlequin
(4/5 Sterren)



★★★★

Geen opmerkingen:

Een reactie posten